Grenafhentningen

Grundejerforeningen har en grenafhentningsordning, der tilbyder alle grundejere at få afhentet grenaffald to gange om året, betalt af Grundejerforeningen, således:

• Sidste tirsdag i april (30. april 2024) og
  • Første tirsdag i november (5. november 2024)

Vejrforhold kan gøre, at afhentningen sker op til en uge efter ovenstående.

For at sikre, at grenafhentningen bliver så effektiv og billig som mulig er der få – men vigtige – regler, der skal efterleves:

• Grenaffald skal samles i én bunke pr. parcel.
  • Grundejerforeningen betaler for afhentning af grenaffald samlet i max. én bunke pr. parcel. Man er velkommen til at dele bunke med naboer – jo færre bunker, jo billigere bliver det…
    Skal der afhentes grenaffald i mere end én bunke, fra samme parcel vil der blive opkrævet et gebyr fra grundejerforeningen, svarende til den merudgift, vognmanden opkræver.
    Grenaffaldet skal ikke nødvendigvis bundtes.
  • Grenaffald skal anbringes i rabatten så kort tid som muligt.
  • Grenaffaldet bedes lagt ud så tæt på afhentningstidspunktet som muligt, dog ikke tidligere end 21 dage før afhentningstidspunktet.
  • Grenaffaldet skal holdes i rabatten og må ikke brede sig ud på kørebanen, eller på anden måde være til unødig gene.
  • Følgende afhentes ikke:
    • ​Træstammer, træstød, store rødder, grene tykkere end en arm mv.
    • Grenafhentningsordningen er ikke beregnet til bortkørsel af grene i forbindelse med projekter der omfatter fældning af større træer mv.
    • Græsafklip og plasticposer med haveaffald
    • Grenaffald, der er udlagt steder, ikke har en frihøjde på min. 4 m. til udhængende grene, trækroner mv.
    • Affald, der ligger op ad køretøjer, bygninger, el-skabe, postkasser mv.​
  • Oprydning efter afhentning:
    • ​Det påhviler grundejeren at rydde småkviste, blade mv. op efter endt afhentning.
    • Endvidere, selv at bortskaffe grenaffald, der ikke er blevet afhentet i henhold til ovenstående afsnit.
    • prydning bedes være gennemført senest to søndage efter ovenstående afhentningstidspunkter.
      Ikke-bortskaffet grenaffald vil herefter blive bestilt bortskaffet på grundejerens regning.

Tak for at bidrage til at overholde ovenstående, så denne kollektive ordning kan holdes så billig som mulig for os alle.

Sådan skal det gøres

Sådan skal det ikke gøres