Fibernet

Orientering fra bestyrelsen om retablering af rabatter

På vores generalforsamling d. 15 maj 2022 blev der orienteret om at bestyrelsen har haft en dialog med One Fiber om retablering af rabatter, samt at der vil blive fulgt op på retableringen, hermed en opdatering med hensyn til hvad der foregår:

Lige først en oversigt over hvem der gør hvad mht. fibernettet:

• One Fiber har leveret og ejer vores fiberkabler
  • LM Gruppen har gravet og lagt kabler ned for One Fiber
  • Bredbåndsudbyder som leverer bredbånd tv pakker mv er f.eks. Telenor, Wizer m. fl.

Så mht. vores rabatter er det LM Gruppen vi / I skal henvende os til.

Personen, der skal kontaktes, er Michael Johansen fra LM Group.

Michael er den arbejdsstedsansvarlige i henhold til den gravetilladelse LM Group har fået fra Kommunen.

Han kan træffes på telefon 51958770 eller på mail: m.johansen.lmgruppen@icloud.com

Hvad gør Grundejerforeningen:

Som oplyst på Generalforsamlingen d. 15.05.2022 har grundejerforeningens bestyrelse gennemgået rabatterne, herunder skader på vejskilte samt vejbelægning mv.

Rabatter er gennemgået 2 gange og observationer er meldt ind til LM Gruppen.

Hvad gør LM Gruppen:

LM gruppen er nu i gang med at udbedre rabatter efter deres egne registreringer og efter de indmeldinger der er kommet fra Grundejerforeningen.

Hvad skal den enkelte grundejere gøre:

Hvis der ikke er sket nogen reparation af rabatter indenfor de næste 14 dage, skal I melde dette ind til Grundejerforeningen mail bestyrelsen@tinkerupgrundejerforening.dk, samt til Michael Johansen fra LM Gruppen.

Frist

Fra Grundejerforeningens side er der sat en frist til den 31. juli 2022, mht. indmeldinger til os, som vi skal forfølge. Efter dette tidspunkt kan Grundejere selv kontakte LM Gruppen, hvis der er noget man er utilfreds med.

Bestyrelsen formidler og hjælper

Vi vil gerne i denne information understrege at bestyrelsen formidler og hjælper.

I det omfang der er utilfredshed hos de enkelte grundejere med LM Gruppens indsats er det i første omgang en sag mellem den enkelte grundejer og LM Gruppen.

Det skal dog bemærkes, at det er Kommunen der er vejmyndighed og at Grundejerforeningen / grundejere har mulighed for at inddrage kommunen, hvis ikke samarbejdet med LM Gruppen om retablering fører til et tilfredsstillende resultat.

Spørgsmål

Mht. spørgsmål kan alle henvende sig med spørgsmål til mailen: bestyrelsen@tinkerupgrundejerforening.dk

På vegne af Fiberudvalget

Frank og Stig